Tuesday, November 4, 2014

Триъгълен шал

При нас зимата дойде в една събота. Малко изненадващо за мен, но какво да се прави, по-добре да свиквам с новината. Така или иначе се подготвям за нея отдавна. Вече имам няколко подходящи пуловера (тук, тук и тук), а отскоро се  сдобих и с нов шал.


Този шал го започнах на шега в петък вечер само, за да опитам преждата. Поплетох малко и си легнах. Когато се събудих в събота и погледнах през прозореца, ахнах – снежната покривка беше над 10 см и продължаваше да вали. За капак на всичко нямахме и ток. Чудно! Кучето само подаде носа навън и отказа да излезе. Към 10 решихме, че този ден няма да се мърда никъде и запалихме камината. Единственото, което ме тормозеше беше липсата на кафе. Но нали съм си избрала умен мъж, към 12 той се сети, че имаме примус на тавана. Снегът продължаваше да вали, токът да го няма, а камината да гори на пълни обороти. Аз, обаче, нали съм подготвена и за ситуация с ток, и без ток, вече бях извадила шала и плетях, та пушек се вдигаше. Токът дойде към един, тъкмо да приготвя нещо бързо за обяд и да се върна към плетката.

Така прекарах целия ден на дивана. Беше страхотно – подарен ден, искаш да излезеш, но не можеш. Затова пък си починахме, както никога досега. Искам да ми се случи пак.


А сега повече за шала. Дълго време избягвах да направя триъгълен шал, но този ме спечели с простотата си. Започва се от средата на широката част и постепенно се наддават бримки в началото и края на реда, както и по една бримка от двете страни на средната. Използваната прежда е смес от вълна и акрил (50% на 50%) и игли 6 мм. Тъй като шалът се плете от средата, не се налага да се работи едновременно с трите цвята, а само с един. Изненада, нали? Плетката е най-лесната възможна – само лицево. Ластикът се изработва последен.



Следва малко фиксация с пара и е готов за носене. Между другото, имайте предвид, че след фиксацията стана доста по-голям. Така че, ако решите да го повторите, помислете предварително колко голям го искате, и предвидете това в размерите преди фиксацията.



Носете с гордост!

No comments:

Post a Comment