Wednesday, October 8, 2014

Дълга жилетка с кимоно ръкави

Миналата година попаднах на Ravelry. Това е сайт/платформа за хора, които плетат. На него има всичко - море от модели за различни изделия, както платени, така и безплатни, хора, споделящи опит и снимки и изобщо, това е раят на плетачите. Признавам, че прекарах известно време в разглеждане и „ах и ох“ докато събирах модели, които искам да направя. В крайна сметка започнах няколко неща едновременно. Някои довърших, други не, но все още продължавам да търся вдъхновение в Ravelry.


Едно от нещата, с които съм много щастлива е тази дълга жилетка с кимоно ръкави. Влюбих се в нея от пръв поглед. Към онзи момент ми изглеждаше невъзможно да я направя. Като цяло предпочитам бързи и лесни проекти, защото и аз съм като Мечо Пух – „колкото повече, толкова повече“. В крайна сметка прекарах известно време в изучаване на схемата и реших да прегледах магазините за възможни прежди и игли. Беше точно преди Коледа и ми предстояха почти 3 седмици ваканция. Влязох в един магазин за прежда, за да разгледам само. Час и нещо по-късно си тръгнах натоварена като магаре с прежда и то само, защото ми стана неудобно да остана повечеJ Много обичам да си говоря с хората зад щанда в този тип магазини. А вие?

Както вече споделих тук, много обичам комбинацията от червено-оранжево и малинено-виолетово. Какво да правя, трябва да е шарено около мен. Не си спомням точното съдържание на преждата, но е вълна с още нещо. 



Жилетката се оказа различна от това, което очаквах. На практика е по-лесна, отколкото очаквах. Веднъж като свикнеш на плетката и върви сама. Е, дебелата прежда и иглите 8 мм също вършат добра работа. Плете се на две части, като се започва от края на левия ръкав. При достигане до рамото се наддават необходимите бримки за предницата и гърба. След това бримките на предницата се оставят на допълнителна игла, а на гърба се доплитат още няколко сантиметра. Същото се прави за десния ръкав. Лявата и дясната част имат отделни схеми. Гърбът се сглобява по средата със завършване с три игли. След това се изплита бието на предницата като се използват оставените на допълнителни игли бримки. Звучи сложно, но всъщност не е трудно, веднъж като разбереш какво правиш. Последно се зашиват страничните шевове наведнъж с ръкавите. 




За успешното завършване на проекта е необходимо повечко търпение, тъй като има малки пропуски в схемата, както и няколко допълнителни обръча. Аз успях да го приключа за има-няма 2-3 седмици около празниците. Чак накрая разбрах, че лявата част съм я плела по дясната схема и обратно. Това не промени нищо, освен наклона на линиите, които се образуват. Какво да правиш, бързата работа изисква определени компромисиJ

Може да се носи, както закопчана, така и откопчана. Идеална е за хладните есенни дни. 


Ако този проект ви допадна и на вас, моделът е Reika Kimono Cardigan.


No comments:

Post a Comment